Tuesday, April 19, 2011

Conjunto Caney - Cuba


Two CD's by Conjunto Caney.
Caney plays in the classic (tipico) "Conjunto" format, that of
Sonora Matancera, with the harmonic use of four trumpets,
timbalitos (not pailas) one tumbadora and tight crisp coros.
It's this "tipical conjunto" sound that was responsible for
forming bandleader Johnny Pachceco's early musical style.

Swinging.

"Conjunto Caney y sus Invitados"
Reynaldo Hierrezuelo "Rey Caney" on several songs.
With Caridad Hierrezuelo singing on several songs.
Pio Leiva on several songs.
I prefer this to the "Greatest Hits' CD below.
The band, the singing and coros are tight.

1. El Plato Roto
2. El Kilo No Tiene Vuelto
3. Aunque Me Cueste La Vida
4. Eres La Candela
5. Como La Habana No Hay
6. Morire De Amor
7. No Volvere A Enamorarme
8. La Rosa Oriental
9. No Pierdas Este Disco
10. Pregones De Ayer
11. El Amor De Mi Bohio
12. Tu Suplica/En El Balcon Aquel
13. Lalle, Lalle
14. Sonaron Los Ingenios
15. Cuando Te Vuelva A Encontrar
16. Asi Quiero Vivir
17. Boda Negra-Sobre Una Tumba Una Rumba
18. Son Del Tocororo
19. Mi Rumbón
20. Luz Que Alumbra-Que Mala Suerte La Mia

8. La Rosa Oriental

13. Layé Layé


"Grandes Exitos"
Conjunto Caney De Cuba
With Caridad Hierrezuelo singing on several songs.
Free on all "the usual" music blogs and file sharing sites.

8. Sabor a Caney

10. Mi rumbón


"Musica De Cuba"
Conjunto Caney
A beautiful cover photo on an EGREM/Areito LP

No comments:

a>